Gouden Marketing Tip #1 – Ken je klanten

Om een succesvol restaurant te runnen is het belangrijk om geregeld naar de harde data te kijken. Hoe goed ken jij jouw klanten eigenlijk? Welke behoeftes zijn er in jouw regio? Wie bestellen er het vaakst en op welke dagen is het eigenlijk het drukst?

Door onderzoek te doen naar jouw doelgroep kun je jouw restaurant onderscheiden van de concurrenten en volledig afstemmen op de behoeftes uit de regio. Maak bijvoorbeeld eens gebruik van de statistieken van het CBS, kijk eens hoe jouw grootste concurrenten het doen of kijk eens rond op de grote bestelsites. Er zijn genoeg bronnen, maak er gebruik van!

Mijn Sitedish

Als je al aangesloten bent bij Sitedish, dan gaat er een wereld voor je open aan data. Onder het kopje Statistieken kun je zelf de harde cijfers induiken. Door te graven in jouw Klantenbestand heb je al snel een overzicht van jouw belangrijkste klanten en zie je precies hoe vaak je ze bij jouw horecazaak bestellen. Ook heb je toegang tot de favoriete gerechten en hun favoriete bestelmomenten.

Onder de knop Postcodes vind je een handige heatmap, waarop je in één oogopslag op een kaart kunt zien waar jouw orders vandaan komen. Ook wordt de data op deze pagina op postcodeniveau uitgesplitst, zodat je precies kunt zien in welke regio’s het de moeite loont om te bezorgen. Je kunt de data trouwens ook uitsplitsen over de verschillende kanalen, zoals bestellingen van Thuisbezorgd of Uber Eats.

Overweeg je wel eens om jouw openingstijden aan te passen? Kijk dan eerst onder de knop Dagen & Tijden. Op de pagina staat een overzicht van jouw bestelling uitgesplitst per dag en tijdstip.

Hulp nodig? Stuur ons gerust een bericht en wij kijken graag een keer met je mee!