Gouden Marketingtip #3: Houd het simpel

De tijd van het zoeken naar een pizzeria in het telefoonboek is echt voorbij. Hoe zorg je dan voor de perfecte vindbaarheid van jouw afhaal- of bezorgrestaurant? Onze tip: Maak het jouw klanten vooral zo eenvoudig mogelijk. Zij moeten met zo min mogelijk stappen jouw zaak kunnen bereiken.

Veel restaurants zijn onderdeel van Thuisbezorgd.nl. Met name in de grote steden is dit natuurlijk een geweldige plek voor de consument, omdat zij binnen enkele klikken tussen verschillende restaurants kunnen kiezen. Hoe valt daar nou mee te concurreren? Het is een fikse kluif om alle traffic van Thuisbezorgd.nl naar jouw eigen kanaal te krijgen, maar met de volgende tips kom je al een heel eind.

Google My Business

Google My Business is hét visitekaartje voor jouw bedrijf op Google. Hiermee vergroot je de kans dat klanten jou zullen vinden op Google Maps en ontvangen potentiële klanten in jouw nabije omgeving direct de laatste informatie over jouw organisatie. Zorg daarom voor een complete en aantrekkelijke pagina met de juiste link naar jouw website, de juiste contactgegevens, de correcte openingstijden en aantrekkelijk beeldmateriaal. Daarnaast kun je ook speciale aanbiedingen doen binnen de Google My Business omgeving en posts plaatsen met het laatste nieuws.

Klanten kunnen via Google ook hun recensies achterlaten. Ook deze informatie wordt getoond in jouw bedrijfsvermelding. Het is daarom belangrijk om gepast te reageren op recensies en daarnaast actie te ondernemen indien nodig.

Social Media

We begrijpen het: Het kost behoorlijk wat energie om een succesvol social media kanaal te runnen. Heb je daar nou niet direct tijd voor, zorg er dan in elk geval voor dat je de naam van jouw restaurants claimt op Facebook en Instagram. Voorzie deze profielen vervolgens van de laatste accurate informatie, zodat gebruikers in elk geval jouw website, adres en openingstijden kunnen spotten. Met een aantrekkelijke huisstijl zullen potentiële klanten alsnog geneigd zijn om meer info over jouw zaak in te winnen! Op deze manier kun je binnen een uurtje toch een paar aantrekkelijke pagina’s opzetten die direct naar jouw bestelsite verwijzen!

Google Ads

Ze zijn je vast wel eens opgevallen, die advertenties boven- en onderaan jouw zoekresultaten. Deze advertenties worden ingezet vanuit Google Ads, een systeem waarmee je advertenties kunt koppelen aan bepaalde zoekwoorden op Google. Hoe hoger de bieder, hoe beter de positie van het zoekresultaat. Het onder de knie krijgen van Google Ads vereist wat oefening, maar je kunt ook overwegen om daar een bureau voor in te schakelen.

Het is natuurlijk verleidelijk om zoekwoorden breed in te zetten, zoals ‘Pizza Amsterdam’, maar je kunt natuurlijk direct aannemen dat de concurrentie op dergelijke zoekwoorden enorm hoog is, zeker in een grote stad. Dat kan behoorlijk in de kosten lopen. Wees daarom strategisch en probeer je in te leven in de zoektermen van jouw klanten. Als je merkt dat er geadverteerd wordt op de naam van jouw zaak, dan kan het de moeite zijn om ook advertenties in te zetten op de naam van jouw eigen zaak, zodat je altijd bovenaan blijft staan!

Offline

Alle klanten van Sitedish ontvangen bij aanmelding 5.000 gratis flyers om hun zaak mee te promoten. Op deze manier blijf je, zeker bij mensen die wat minder met techniek hebben, toch altijd zichtbaar. Zo zijn er meer tips te bedenken om ook offline goed zichtbaar te zijn. Denk bijvoorbeeld aan het klassiek verspreiden van de menukaart (leuk voor aan de koelkast!) of lokale advertenties, zoals bij de plaatselijke voetbalclub. Ook rondom jouw zaak zelf moet het direct duidelijk zijn wat, hoe, waar en wanneer klanten kunnen bestellen.

Hulp nodig?

Sitedish helpt je natuurlijk graag verder. Stuur ons een mailtje op info@sitedish.nl met jouw vragen en we komen zo snel mogelijk bij je terug.