Corona-tip: Google My Business

Google My Business is natuurlijk al langere tijd een handige tool om in de regio aandacht te genereren voor jouw zaak. Tijdens de Corona-crisis is het de perfecte tool om de laatste updates direct te communiceren naar jouw klanten. Wij vertellen je alles over de laatste update van Google.

Het is vanaf nu mogelijk geworden om aan te geven of jouw restaurant alleen open is voor afhaal of bezorging. Hiermee krijgen gebruikers van Google Maps en de zoekmachine in één oogopslag te zien welke restaurants in hun buurt beschikbaar zijn voor het afleveren of afhalen van maaltijden. Je kunt deze informatie toevoegen onder het kopje ‘informatie’.

Natuurlijk raden wij aan om ook gebruik te maken van de al bestaande functionaliteiten van Google My Business. Reageer altijd op recensies en beloon je trouwste klanten. Upload smakelijk beeldmateriaal om de smaakpapillen van potentiële klanten te prikkelen. Nieuw zijn de COVID-19 posts, een nieuwe vorm van berichtgeving die prominent op jouw profiel getoond wordt.

Zorg er daarom voor dat alle informatie in jouw Google My Business account altijd up-to-date is. Gebruikers van smartphones gaan écht af op de informatie die Google ze verschaft. Maak het de gebruikers daarom zo makkelijk mogelijk en zorg voor complete informatie op jouw profiel. Het is maar een kleine moeite!