Keukenbonnen splitsen – Handleiding

In onze update kon je al lezen dat het vanaf nu mogelijk is om keukenbonnen op te splitsen. Handig als je bijvoorbeeld meerdere zones hebt in jouw restaurantkeuken of als je de bestelde drankjes direct naar de barprinter wilt sturen. Hoe het in zijn werk gaat? Wij hebben het proces uitgewerkt in een paar eenvoudige stappen.

  • Maak een plan voor de uitsplitsing van de gerechten. Hoeveel bonnen wil je gebruiken? Welke maaltijden moeten er op welke bon komen te staan?
  • Log in op Mijn Sitedish. Controleer op jouw menukaart of alle gerechten zijn voorzien van een uniek nummer. Het systeem herkent op basis van dit nummer op welke bon het gerecht moet komen te staan.
  • Klik in het hoofdmenu van Mijn Sitedish op de knop ‘Sitedish POS’. Klik vervolgens op de knop ‘Keukenbonnen splitsen’.
  • Klik op de knop ‘Nieuwe bon maken’ om extra keukenbonnen toe te voegen.
  • Wijs gerechten toe aan elke keukenbon door ze aan te vinken. Klik op opslaan.
  • Start Sitedish POS opnieuw op. De nieuwe instellingen worden automatisch ingeladen.
  • Ga je werken met meerdere bonprinters? Ga dan in Sitedish POS naar de knop ‘Instellingen’. Klik door naar ‘Keukenbon’. Je kunt hier aangeven welke bon uit welke printer dient te komen.
  • In hetzelfde menu kun je de keukenbon én klantbon aanpassen, zoals het tekstformaat en het aantal afdrukken. Ook kun je kiezen of je het bonnummer of het bestelnummer wilt tonen.

Vragen of opmerkingen? Team Sitedish staat voor je klaar op info@sitedish.nl of 020 – 244 08 58.

6 gedachten over “Keukenbonnen splitsen – Handleiding”

  1. Bij bon maken ik moet steets iederekeer zelfde adres typen wanneer gaan jullie dan goed maken gr klavertje

    1. Hoe bedoel je precies? Bij een terugkerende klant zou in principe het adres automatisch aangevuld moeten worden! Stuur ons anders even een mailtje met een voorbeeld, dan kijken wij even mee.

  2. ik zou graag de mogelijkheid zien om meerdere terminals te kunnen gebruiken
    bv. een voor bestellingen opnemen aan een balie, andere om bestellingen te recepteren en een andere als kassa

    1. Deze suggestie horen wij inderdaad vaker, Glenn! Dit is echter wel een groot project, waar wat meer tijd voor nodig is om het te kunnen ontwikkelen. Bedankt voor het delen!

  3. Een groter bonnummer tonen zijn hele handig kunnen zijn. Nu kan je dat formaat zo te zien nergens aanpassen. (Dit maakt het matchen van keuken en klantbonnen handiger

    1. Hi Robin, het klopt inderdaad dat het bonnummer alleen niet uitvergroot kan worden. Je kunt wel het gehele lettertype van de keukenbon vergroten via de instellingen van Sitedish POS (Keukenbon -> Tekstformaat). Bel ons even op als we mee moeten kijken!

Reacties zijn gesloten.