maaltijdbezorger

Hoe vind je goede bezorgers?

Veel restaurants zien bezorging wel zitten, maar hoe kom je eigenlijk aan goede bezorgers? Dat is een vraag die wij vaak langs zien komen. Hier zijn een paar handige tips.

1) Social Media

Voor een bijbaantje zullen de meeste jongeren niet direct op LinkedIn te vinden zijn, maar zij zitten vrijwel allemaal op social media. Allereerst plaats je natuurlijk de vacature op de Facebook-pagina van jouw restaurant.

Het loont daarnaast de moeite om deze post te promoten met een paar tientjes. Dankzij Paid Social Media Advertising kun je namelijk heel makkelijk jouw bericht tonen aan jouw doelgroep: jongeren in de directe omgeving van jouw restaurant.

Er zijn vast ook lokale Facebook-groepen te vinden voor jouw stad, dorp of wijk. Lees wel altijd van tevoren even goed de regels door.

2) Het briefje bij de supermarkt

Maak gebruik van de offline kanalen die beschikbaar zijn in jouw directe omgeving. Het briefje in de supermarkt kan nog steeds een hele goede tool zijn. Nog beter als je een postertje mag ophangen. Besteed in dat geval wel extra aandacht aan de vormgeving. Als je wilt dat jouw personeel zich professioneel opstelt, dan moet jouw bedrijf natuurlijk hetzelfde doen. En je wilt natuurlijk wel opvallen!

3) Adverteer in jouw zaak

Er is natuurlijk een goede kans dat jouw toekomstige bezorger of één van hun familieleden of kennissen ook al klant is bij jouw restaurant. Adverteer rondom jouw restaurant, in het raam, in de toiletten en bij de kassa.

4) Beloon je bezorgers

Jouw bezorgers staan al in direct contact met jongeren die allicht op zoek zijn naar een baantje. Beloon jouw personeel als zij een nieuwe collega aandragen. Denk aan een geldbonus of aan een toffe gadget. Jongeren zijn natuurlijk enorm gevoelig voor de nieuwste hardware en telefoons. Daarnaast werken zulke extraatjes enorm motiverend én hoef je je geen zorgen te maken over het feit of jouw personeel goed met elkaar op kan schieten.

5) Wees een goede werkgever

Zorg goed voor je personeel! Als jij goed voor jouw personeelsleden zorgt met een goed salaris en leuke extraatjes, dan is de kans groot dat je minder vaak op zoek hoeft te gaan naar nieuw personeel. Daarnaast zal jouw reputatie als goede werkgever ervoor zorgen dat de zoektocht naar een nieuwe crew minder tijdrovend zal zijn. Een klein gebaar maakt al een groot verschil: Zorg bijvoorbeeld voor een goede maaltijd in de pauzes en personeelskorting voor vrienden en familie.

6) Werk aan de uitstraling van jouw zaak

Lukt het maar niet om geschikt personeel te vinden? Ga dan bij jezelf te rade waarom jouw restaurant allicht niet direct de voorkeur heeft voor werknemers. De reputatie en uitstraling van jouw restaurant speelt ook een grote rol in de keuze van een baan. De concurrentie is ook voor werkgevers groot. Zorgt dat jouw restaurant er positief uitspringt, en al helemaal in de vacature.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *