Computerproblemen? Los ze snel zelf op!

Het kan wel eens gebeuren dat software niet werkt zoals het zou moeten. Ook bij Sitedish is dat wel eens het geval. In de meeste gevallen zijn foutmeldingen of andere problemen makkelijk op te lossen. De volgende stappen kun je zelf nemen om problemen te voorkomen.

Start regelmatig opnieuw op

Thuis wordt de computer regelmatig uitgeschakeld, maar op het werk gebeurt dat eigenlijk een stuk minder. Wij horen wel eens verhalen van computers die al maanden achtereen ingeschakeld blijven. Dit zorgt gegarandeerd voor problemen in zowel de hardware als de software. Wij raden iedereen aan om de computer aan het eind van een shift uit te schakelen. Dat komt de levensduur van jouw computer ten goede.

Update naar de nieuwste versie

Een ander voordeel van regelmatig opnieuw opstarten: Sitedish POS, ons kassasysteem, controleert bij het opstarten of er een nieuwe versie beschikbaar is. Neem even een momentje de tijd om de software te laten updaten. Doe dit bij voorkeur op een rustig moment van de dag en dus niet op de drukke vrijdagavond. Zo beschik je altijd over de nieuwste functies en over de best werkende versie van onze software.

Voldoet jouw internetverbinding?

Is Sitedish POS traag? Dat kan aan de computer liggen, maar ook aan de internetverbinding. Een kabelverbinding is altijd het meest stabiel. Natuurlijk kan de software ook overweg met Wifi, maar zorg er dan wel voor dat het signaal optimaal binnenkomt. Metalen objecten, die je overigens vaak aantreft op de werkvloer en in de keuken, kunnen voor verstoringen zorgen.

Bij internetproblemen zal je bovendien vaak een melding krijgen over het invoeren van een restaurantcode, omdat de verbinding met de Sitedish database verbroken is.

Kan de computer nog mee?

Sitedish POS vraagt in principe niet zo veel van een computer. Toch is het wel belangrijk dat de beschikbare computer of laptop niet té oud is. Wij raden aan om tenminste Windows 10 te draaien op een computer die dat besturingssysteem ook daadwerkelijk aan kan. Zorg er daarnaast voor dat je ook de updates van het besturingssysteem blijft installeren, zodat jouw computer geen beveiligingsrisico’s loopt.

Wees voorzichtig met koppelingen

Soms komt het voor dat klanten geen orders van Thuisbezorgd meer ontvangen in Sitedish POS, terwijl er wel een koppeling is. Dit komt meestal door het feit dat er naast Sitedish POS nog steeds gebruik wordt gemaakt van T-Connect. Bestellingen kunnen maar op één plek worden aangenomen; Op het moment dat een bestelling op een andere apparaat bevestigd wordt, kan deze niet meer worden ingeladen in Sitedish POS. Zorg er dus voor dat T-Connect niet langer actief is als je de koppeling van Thuisbezorgd met Sitedish in gebruik neemt.

Kom je er toch niet uit? Twijfel dan uiteraard niet om even contact met ons op te nemen op info@sitedish.nl of 020 -244 08 58.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *