Even kennis maken – Oriental Green House

Ook in 2021 maken wij regelmatig kennis met een aantal van onze gebruikers. Maak deze editie kennis met Oriental Green House in Eindhoven, een overheerlijk restaurant in een uniek pand. Simon de Wit vertelt ons alles over het concept.

“Wij bieden zowel een Japans (Teppanyaki) als een Chinees-Japanse kaart aan met sushi en lekkere kleine gerechtjes als flensjes met Peking-Eend, maar ook kreeft bijvoorbeeld. Daarnaast hebben wij een grote bezorgservice waar beide keukens gecombineerd kunnen worden. Wij bezorgen in Eindhoven, Veldhoven, Waalre, Valkenswaard, Eersel, Geldrop, Heeze, Leende, Best en Nuenen.

Het pand is met recht iconisch te noemen in Eindhoven. De pilaren zijn overgenomen van Victoria Station (Londen). Daarnaast beschikken wij over de perfecte locatie wat betreft parkeermogelijkheden, uitvalswegen en het fijne centrum van Eindhoven is om de hoek.”

Een grootse uitdaging

Al met al is het een flinke operatie: Bij Oriental Green House werken zo’n 35 mensen die normaliter zeven dagen per week voor de perfecte gastervaring zorgen. Voor de start van de coronacrisis waren er zelf 55 medewerkers in dienst, maar de pandemie gooide flink roet in het eten.

“Omdat wij al een flinke bezorgservice hadden gingen we de eerste weken van de coronacrisis direct sky high. Natuurlijk maakte dat het omzetverlies dat we leden in het restaurant zelf niet goed, maar we konden onze koks in elk geval aan het werk houden. Het management is gaan helpen met de bezorging.”

Naast Oriental Green House is er ook een tweede zaak: Ikigai. “Met deze zaak zijn we pas in november gestart met bezorging. Dan is het wel lastig om goed gevonden te worden door de consument. Inmiddels lukt dat gelukkig behoorlijk en verwacht ik, als we straks weer open mogen, we de vaste lasten makkelijker kunnen opbrengen.”

Na Corona

Simon heeft een helder idee over zijn restaurants en de sector na corona: “De maatschappij verandert door corona veel sneller dan verwacht. Thuiswerken maakt een enorme sprong bijvoorbeeld. De omzet uit bezorging en afhaal zal zeker hoger blijven dan voor corona. De uitdaging zit ‘m ook in het feit dat je je prijzen op niveau wilt houden, maar tegelijkertijd ook zo veel mogelijk drempels weg wilt halen voor de besteller. Het is een grote uitdaging om zoveel mogelijk omzet op jouw eigen bestelsite te houden: Dus slim flyeren en veel contact onderhouden met je gasten. Dan kom je er wel.

Restaurantbezoek zal waarschijnlijk langzaam weer op gang komen, maar zodra alle restricties zijn opgeheven komen we hopelijk weer in een mooie fase terecht. Dat alles met een slag om de arm natuurlijk, want veel mensen hebben een forse tik gekregen op economisch vlak.”

Samen met Sitedish

“Wij hebben Sitedish aan Oriental Green House gekoppeld toen het nog Cheetahweb heette. Ook voor Ikigai hebben wij voor Sitedish gekozen. Het fijne is dat het altijd werkt. Ook is het super dat Thuisbezorgd en Uber Eats bestellingen worden ingeladen. Wij maken veel gebruik van de Marketingfuncties en Statistieken. Je kunt daarmee goed sturen op de interessante postcodegebieden en schuiven met de populaire gerechten. Ook sturen we onze gasten regelmatig een pushbericht.”

Ook met jouw restaurant op onze Sitedish Blog? Mail dan naar info@sitedish.nl!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *