Horeca trends voor jouw restaurant

In dit blog zetten we de trends van 2023 die voor jouw restaurant relevant zijn op een rijtje!

  • Duurzame verpakkingen
    Tegenwoordig zie je het steeds meer; de verduurzaming van verpakkingen. Veel horecazaken maken gebruik van Singe Use Plastic, maar er zijn steeds meer alternatieven. Het minimaliseren van Single Use Plastic (SUP) is beter voor de planeet en wordt gewaardeerd door je gasten. Duurzaamheid is voor veel mensen een belangrijk thema en zal de komende jaren zeker aanwezig blijven. Ook komen er regels voor het gebruik van SUP per 3 Juli 2023, je gasten moeten de keuze krijgen tussen het betalen voor de verpakking of voor een herbruikbaar alternatief voor de plastic verpakking. Lees meer over deze wetgeving via deze link.

  • Slimme personeelsoplossingen
    Personeelsproblemen zijn de afgelopen jaren constant aanwezig in de horeca en helaas lijkt er niet snel verandering in te komen. Maar gelukkig zijn er steeds meer slimme en creatieve oplossingen om met minder personeel toch tevreden gasten en een goede omzet te behalen. Zo gebruiken veel restaurants de Sitedish BezorgApp om de bezorgingen te stroomlijnen, deze tool zorgt ervoor dat je gemakkelijk de bestellingen onder je bezorgers kunt verdelen en ze gelijk kunnen gaan rijden zodra de bestelling klaar is. Zo kun je de bezorgers zo efficiënt mogelijk inzetten. Ook wordt er tegenwoordig steeds meer gekeken naar nieuwe manieren om personeel te vinden. Lees hier meer over in dit artikel.

  • Bestelzuilen
    Een ideale tool die je op veel plekken ziet verschijnen is de Bestelzuil. Een bestelzuil is een zuil waarop je klanten zelf een bestelling kunnen plaatsen en afrekenen. Een ideale oplossing voor personeelsproblemen. Je hebt namelijk een full time medewerker extra staan die onbeperkt bestellingen kan aannemen. Binnenkort kun je ook bij Sitedish een bestelzuil afnemen, interesse? Neem contact met ons op! 

Bestelzuil

Jouw gemiddelde bonwaarde kan tot 25% stijgen via Bestelzuilen. 
Ze zijn een oplossing voor personeelstekort en onderbezetting.
Bestelzuilen verkorten jouw wachtrijen. 
Het zijn eyecatchers waar je de branding van jouw restaurant kwijt kunt.

  • Goed gebruik van data
    Het gebruiken van data en het goed inzetten ervan wordt voor veel restaurants steeds belangrijker. Nu de prijzen stijgen is het extra belangrijk om een goed overzicht te hebben. In mijn.sitedish.nl heb je hier verschillende tools voor. Ten eerste het boekhoudoverzicht. Een hele duidelijke manier om in te zien waar je omzet vandaan komt. Wil je snel zien hoe het de afgelopen maanden gegaan is met het aantal bestellingen? Op deze pagina in je statistieken kun je het verloop van bestellingen zien van de afgelopen 7 maanden, ook van andere platformen waarmee je bent gekoppeld. Zo heb je snel een overzicht  hoe het de afgelopen maanden is gegaan en welk platform misschien een extra boost nodig heeft. Wil je meer inzicht in welke gerechten er het meest besteld worden door je klanten? Op de gerechten pagina kun je precies zien welke gerechten en bijgerechten er worden besteld en welke categorie het populairst is. Zo kun je makkelijk je menukaart opschonen en precies inrichten hoe deze het effectiefst is! Meer hulp nodig met je data? Neem contact met ons op!

  • Online identiteit
    Dat je online goed gevonden wilt worden is natuurlijk logisch! Maar het wordt steeds belangrijker en relevanter dat je online identiteit past bij deze van de zaak. Bij veel zaken wordt er namelijk veel aandacht besteed aan het uiterlijk van het restaurant; kleuren worden zorgvuldig gekozen en het logo wordt doorgevoerd op servetten, lichtbalken en raamstickers. Maar aan het online visitekaartje wordt vaak weinig aandacht besteed, terwijl dit net zo belangrijk is! Uit onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat 50% van de Nederlanders vaak foto’s van het restaurants zoekt op Instagram voordat ze ergens eten bestellen. En 23% geeft aan dit altijd te doen! Zorg er dus voor dat je op Instagram net zo’n mooi restaurant hebt zoals in het echt. Denk bijvoorbeeld aan het constant gebruiken van dezelfde kleuren als achtergrond en verpakkingen met duidelijke en herkenbare branding. Voer je huisstijl en kleuren ook door op je website, zo herkennen je klanten je website direct. Hier hulp bij nodig? We denken graag met je mee! Je online identiteit zal de komende jaren alleen maar belangrijker worden.

  • Eigen kruiden en groente verbouwen
    Nu alles duurder is geworden kijken veel zaken naar creatieve oplossingen om geld te besparen. Een makkelijke en efficiënte manier is het zelf verbouwen van kruiden en groenten. Zolang je een buitenruimte hebt of ruimte bij een groot raam kun je al aan de slag. Denk bijvoorbeeld aan basilicum, rozemarijn, koriander en tijm. Maar ook sla en tomaten kunnen snel groeien op weinig ruimte. Zolang je zonlicht hebt en de planten water geeft heb je snel en goedkoop resultaat! 

Zijn er nog trends die we gemist hebben? We horen het graag!

Team Sitedish
020 2440858
info@sitedish.nl