Google My Business: Een must voor restaurants

Ga je starten met afhaal of bezorging? Vergeet dan niet om jouw Google My Business in te stellen en bij te houden. Met een kleine investering qua tijd, maak je het jouw klanten veel makkelijk om direct bij jouw restaurant te bestellen.

Wat is Google My Business?

Het overgrote deel van het zoekverkeer op het internet verloopt via Google. Als je zoekt naar een bedrijf of een locatie, dan verschijnt er tegenwoordig vaak een blok, rechts van de zoekresultaten. Hier vindt je de naam van het bedrijf, het adres, recensies, openingstijden, de link naar de officiële website, de route en meer.

Consumenten hechten waarde aan een overzichtelijke presentatie. Daarom zijn veel gebruikers geneigd om af te gaan op de informatie in dit blok. Het is daarom belangrijk dat de informatie die hier getoond wordt correct is en er een beetje professioneel uitziet. Google verzamelt de gegevens in eerste instantie automatisch, maar het is als bedrijf ook mogelijk om dit blok te claimen, zodat je alle getoonde info zelf beheert.

Sitedish op Google My Business
Sitedish op Google My Business

Wat kan ik ermee?

Allereerst is het belangrijk om jouw Google My Business te claimen. Dat doe je door te klikken op de zin ‘Ben je eigenaar van dit bedrijf?’. Je maakt een account aan en claimt daarmee jouw plekje op Google.

Google My Business werkt als het visitekaartje van jouw restaurant. Zorg er daarom voor dat alle getoonde informatie compleet en correct is. Je wilt natuurlijk niet dat de klant op een verkeerd tijdstip voor de deur staat of per ongeluk naar de verkeerde website surfen. Voeg daarnaast mooi beeldmateriaal toe om jouw zaak verder in de schijnwerpers te zetten.

Wees daarnaast zorgvuldig met recensies. Dankbaarheid, betrokkenheid en de bereidheid om feedback te aanvaarden straalt namelijk positief af op jouw merk.

Het is mogelijk voor potentiële klanten om jou berichten te sturen. Daarnaast kun je zelf de aandacht vestigen op bepaalde producten door daar speciale posts of aanbiedingen voor aan te maken. Je kunt er zelfs voor kiezen om jouw hele menukaart in Google My Business te tonen.

Veel voordelen

De informatie die je invult op Google My Business verschijnt overigens ook op andere plaatsen, zoals op Google Maps. Veel klanten gebruiken Google Maps om een leuk restaurant in hun omgeving te zoeken. Als jouw profiel er netjes uitziet en de informatie compleet is, dan is de kans groot dat zij een bezoek zullen brengen aan jouw zaak.

Een strak beheerde Google My Business draagt overigens ook bij aan de vindbaarheid op Google van jouw eigen website. Jouw eigen website zal dus sneller bovenaan de zoekresultaten kunnen eindigen. Het loont dus écht de moeite om een uurtje vrij te maken om Google My Business goed in te stellen.

Vragen of opmerkingen? Team Sitedish staat voor je klaar op info@sitedish.nl of 020 – 244 08 58.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *