Het belang van Branding en Merchandising voor jouw bezorg- en afhaalrestaurant

In dit blog willen we graag belichten wat Branding en Merchandising voor jouw bezorg- en afhaalrestaurant zou kunnen betekenen. We zien namelijk terug dat veel van onze succesvolle klanten hier bewust mee bezig zijn en daar dus ook op inspelen. Toeval? Wij denken van niet…

Of je nu een nieuw restaurant wil openen of een bestaand restaurant wil laten groeien, het ontwikkelen van een sterk merk en het gebruik van merchandising kunnen je helpen om jezelf te onderscheiden van jouw concurrenten en een blijvende indruk achter te laten bij je klanten.

Waarom is branding nou zo belangrijk voor jouw restaurant?

Branding gaat over het creëren van een unieke identiteit en het opbouwen van een positieve reputatie voor jouw restaurant. Een sterk merk maakt het gemakkelijker voor mensen om jouw restaurant te herkennen en onthouden, waardoor ze eerder geneigd zijn om bij jou te bestellen. Branding biedt:

  • Herkenbaarheid: wanneer mensen jouw logo, kleuren of slogan zien, zullen ze meteen aan jouw restaurant denken. Wanneer ze aan je denken, vergroot het de kans dat ze bij jou gaan bestellen in plaats van bij jouw concurrent.
  • Vertrouwen: branding geeft een professionele uitstraling en dat wekt vertrouwen bij klanten. Het laat zien dat je toegewijd bent aan kwaliteit. Klanten zijn eerder geneigd om te bestellen bij een restaurant waar ze vertrouwen in hebben.
  • Loyaliteit: een sterk merk bouwt klantloyaliteit op. Wanneer klanten een positieve ervaring bij jouw restaurant hebben en zich daardoor verbonden voelen met je merk, zullen ze eerder bij je terugkomen of je aanbevelen bij anderen.

    Branding & Merchandising van Catch

    Op welke manier draagt merchandising bij aan de branding van jouw restaurant?

    Merchandising is het uitdragen van jouw branding via verschillende producten met jouw logo, kleuren en slogan. Denk bijvoorbeeld aan bedrukte verpakkingen, bezorgtassen, drinkbekers, hamburgerdoosjes, pizzadozen, sushi-boxen, polo’s en petjes.  

    Wanneer je de zichtbaarheid van jouw merk vergroot door dit soort merchandising producten onder de aandacht te brengen van jouw (potentiële) klanten, is de kans groot dat zij jouw restaurant eerder gaan onthouden. Dit zorgt voor herkenbaarheid en vertrouwen. Wanneer je dit combineert met positieve ervaringen zorgt dit voor klantloyaliteit… loyaliteit aan het merk van jouw restaurant.

    Het is belangrijk dat je consistent bent met jouw branding en merchandising. Door het gebruik van dezelfde logo’s, kleuren en slogans constant te herhalen, wordt er een herkenbare uitstraling gecreëerd.  

    Weet je niet waar je moet beginnen? Onze partner helpt je hier graag bij!

    Omdat we zó sterk geloven in de kracht van branding en merchandising en dit succes in de praktijk dus ook echt terugzien bij veel van onze succesvolle klanten, willen we dit mogelijk maken voor al onze klanten. Is dit nou helemaal nieuw voor je en weet je niet waar je moet beginnen? Dan kan onze partner The Branding Club je hierbij helpen.

    The Branding Club begint helemaal bij het begin en gaan eerst met jou samen naar het merk van jouw restaurant kijken. Heb je nog niet echt een merk? Ook geen probleem, dit kan The Branding Club voor jouw restaurant gewoon creëren. Vanuit dit merk gaan ze samen met jou kijken hoe je dit het beste kunt vertalen naar merchandising. Hierin nemen zij zowel een adviserende, als de uitvoerende rol in aan.

    Wil jij in contact komen met onze partner? Neem dan eerst even contact met ons op! Verder zijn wij erg benieuwd hoe jij denkt over het effect van branding en merchandising voor restaurants. We horen het graag van je!

    Team Sitedish
    020 2440858
    info@sitedish.nl