Eén van de grootste voordelen van het online afhandelen van jouw bestellingen is hoe eenvoudig het is om op-ins te verzamelen van jouw vaste klanten. Wat doe je eigenlijk met al die gegevens? Wij hebben een paar opties op een rijtje gezet.
Iemand een nieuwsbrief sturen mag natuurlijk niet zo maar. Voor het versturen van nieuwsbrieven is het altijd noodzakelijk om geldige opt-in te verzamelen. Dat betekent dat de klant toestemming moet geven, bijvoorbeeld door het aanvinken van de optie tijdens het bestelproces. Je moet altijd duidelijk kunnen aantonen waar de informatie voor gebruikt zal worden. Daarnaast mag je de informatie nooit zonder toestemming delen met derden.
Voor restaurants die aangesloten zijn bij Sitedish is eigenlijk alles al geregeld. Tijdens het bestelproces is het voor klanten mogelijk om een opt-in te geven, waarmee toestemming wordt gegeven aan het restaurant om via mail contact op te nemen. Dat kan via Mijn Sitedish via de volgende opties:
Nieuwsbrief versturen
In Mijn Sitedish kun je via de knop ‘Nieuwsbrief’ een nieuwsbrief versturen aan al jouw klanten die een opt-in hebben gegeven.
Natuurlijk is het belangrijk om na te denken over een strategie en de meerwaarde van jouw nieuwsbrief. Als jouw mailing qua inhoud niet aanspreekt bij het publiek, dan loop je het risico dat jouw klanten zich zullen afmelden, waardoor je bereik zal krimpen.
Stuur daarom alleen een mailing als je écht iets te vertellen hebt. Wees relevant, speel in op de actualiteit en zorg altijd een mooie aanbieding (kortingscode) die exclusief voor lezers van de nieuwsbrief is. Besteed aandacht aan spelling en uitstraling, zodat jouw bericht écht een pareltje is.
Stuur jouw mailing niet te vaak, want dat kan als spam worden ervaren. Denk bijvoorbeeld na over een tweewekelijkse nieuwsbrief. En dan natuurlijk het liefst op de dag dat mensen al geneigd zijn om te bestellen in jouw regio. Gebruik daarvoor onze handige statistieken. Het liefst verstuur je jouw nieuwsbrief exact op het moment dat jouw klanten honger beginnen te krijgen.
Verloren Klanten
Een simpele variant van de nieuwsbrief is onze ‘Verloren Klanten’-tool. Met deze functionaliteit kun je een kleine nieuwsbrief mét kortingscode sturen naar klanten die al bepaald aantal dagen niet bij jouw zaak besteld hebben.
Gebruik uiteraard ook deze tool met mate! Natuurlijk wil je voorkomen dat klanten op een dergelijk bericht gaan zitten wachten. Zorg er daarom voor dat je dit bericht niet té snel verstuurd. Het gaat wederom om het vinden van de perfecte balans.
Interesse in Sitedish? Neem snel contact met ons op! info@sitedish.nl of 020-244 08 58.