Tafel QR – Veelgestelde vragen

Tafel QR is een nieuw onderdeel voor alle gebruikers van het Sitedish Totaalpakket. Wij hebben de meest gestelde vragen op een rijtje gezet!

Is Tafel QR gratis? 
Tafel QR is een gratis dienst voor ieder restaurant dat aangesloten is bij Sitedish. Er zijn wel transactiekosten voor online betalingen voor het restaurant, net zoals op jouw bestelsite. Overigens kun je er zelf voor kiezen of je online betalingen beschikbaar stelt.

Waar kan ik de QR codes vinden?
Je kan deze vinden op mijn.sitedish.nl via de zwarte knop Sitedish POS > Tafel QR. Hier kan je tot aan 1000 tafels QR codes generen en uitprinten. Er passen 4 QR codes op een A4 pagina.

Ik voer een andere menukaart in op mijn terras dan online, wat nu?
Begrijpelijk! Tafel QR gebruikt standaard de menukaart zoals op jouw bestelsite. Als je een andere menukaart wilt voeren dan moeten wij hiervoor een extra account opbouwen. In plaats van de gebruikelijke kosten van €30 per maand doen we dit voor het bedrag van €10 per maand. Wil je zo snel mogelijk aan de slag met een extra kaart? Laat dit ons dan weten.

Hoe weet Sitedish POS van welke tafel de bestelling komt?
Elke QR-code is uniek en gekoppeld aan één tafel. Het tafelnummer wordt automatisch meegezonden bij het plaatsen van een bestelling.

Hoe komt de bestelling binnen?
De bestelling komt binnen in Sitedish POS zoals je gewend bent van afhaal- en bezorgbestellingen. Op het scherm zie je het tafelnummer staan in plaats van het bezorgadres. 

Moeten restaurantgasten direct afrekenen?
Als de klant kiest voor een online betaling, dan moet er inderdaad per bestelling worden afgerekend. Als je pin of contant beschikbaar stelt, dan kun je de bonnen opsparen en aan het eind in één keer afrekenen. Kies daarom de betaalopties die het beste bij jouw concept passen.

Ik heb een All-you-can-eat restaurant, werkt dat ook?
We hebben Tafel QR niet specifiek voor deze situatie gemaakt, maar je zou het kunnen gebruiken. In dat geval is het handig om een tweede menukaart aan te maken met gratis gerechten. De bestelde drankjes en overige kosten dien je dan aan het eind te bundelen. In het archief kun je alle bestellingen per tafel terugvinden. Gebruik hiervoor de zoekfunctie.

Ik heb zelf nog een idee of suggestie! Mag ik die nog indienen?
Natuurlijk, dat kan nog steeds via dit formulier

Meer info? Bel of mail ons! info@sitedish.nl of 020 – 244 08 58.